BUKITTINGGI - PADANG (4 Hari 3 Malam)


Hari 01 : KUALA LUMPUR - BUKITTINGGI (T M)
Bertolak dari Kuala Lumpur awal pagi. Setibanya di Lapangan Terbang Antarabangsa Minangkabau, anda akan disambut wakil kami dan seterusnya bertolak ke Bukittinggi melalui Lembah Anai dan berhenti sebentar di Air Terjun Anai dan perkampungan Minangkabau. Selepas makan tengahari, singgah sebentar di Pandai Sikek, perkampungan yang terkenal dengan kraftangan sulaman dan ukiran kayu. Setibanya di Bukittinggi, daftar masuk ke hotel untuk bermalam. Makan malam di restoran tempatan. Bermalam di Bukittinggi.

Hari 02 : BUKITTING - MANINJAU - BUKITTINGGI (P T M)
Setelah sarapan pagi di hotel, aturcara diteruskan dengan lawatan sekitar bandar Bukittinggi dengan lawatan ke Ngarai Besar Sianok, dengan panorama persekitaran yang menakjubkan dengan terowong Jepun yang melaluinya. Selepas makan tengahari di restoran tempatan, seterusnya ke Tasik Maninjau, melewati jalan kelok 44 untuk menikmati pemandangan indah tasik. Setibanya di tasik, singgah si perkampungan Sungai Batang untuk mengunjungi Rumah Hamka. Tengahari, kembali ke Bukittinggi dan acara bebas membeli-belah di Pasar Atas. Makan malam di restoran tempatan. Bermalam di Bukittinggi.

Hari 03 : BUKITTINGGI - PADANG (P T M)
Selepas sarapan pagi di hotel, lawatan diteruskan ke tanah Minangkabau, melawati Batusangkar. Dalam perjalanan singgah di Baso (Hj Rosma), kemudian Tabek Patah iaitu tempat pemerhatian untuk melihat keindahan persekitaran. Kemudian melawati perusahaan kecil pembuatan pisang salai dan kilang kopi tradisional. Makan tengahari akan disediakan di restoran tempatan yang dikelilingi sawah bendang dengan menu utamanya iaitu ikan bakar. Selepas makan tengahari, melawat Istana Silindung Bulan, kemudian terus ke Padang melalui perkampungan Pariangan. Setinbanya di Padang, lawatan diteruskan ke sekitar bandar Padang, melawati China Town, Pelabuhan Lama, Jambatan Siti Nurbaya, Pantai Padang dan acara bebas membeli-belah sehingga masa untuk ke daftar masuk ke hotel. Makan malam di restoran tempatan. Bermalam di Padang.

Hari 04: PADANG - KUALA LUMPUR (P)
Selepas sarapan pagi, terus ke lapangan terbang untuk penerbangan pulang ke Kuala Lumpur.


Hotel:
·         Bukittinggi : Hotel Kharisma @ setaraf
·         Padang : Hotel Inna Muara @ setaraf
            
Pakej termasuk:
·         Tiket penerbangan pergi balik kelas ekonomi
·         Penginapan selama 03 malam (Bukittinggi 02 malam, Padang 01 malam)
·         Cukai l/terbang Kuala Lumpur
·         Makanan HALAL
·         Pengangkutan dan pemandu pelancong berbahasa Inggeris/Melayu
           
Pakej tidak termasuk:
·         Cukai l/terbang Padang
·         Dobi, bil telefon dan perbelanjaan persendirian serta lebihan berat bagasi
·         Tip pemandu pelancong dan pemandu bas
·         Makan minum dan pengangkutan, yang tidak terdapat di dalam aturcara

Harga: Hubungi kami untuk harga terbaik!

Search This Blog